Twee locaties van de Prinseschool – de Prinsestraat en de IST – werkten binnen DNA samen met Introdans. In drie periodes kwamen de trainers van Introdans naar de scholen om te werken aan de leerlijn Ondergedompeld in Dans en gaven ze de leerkrachten coaching on the job. Ahnia, ICC-er van de Prinsestraat: “Alle leerkrachten hebben laten zien dat ze durven te dansen en hebben ervaren dat het mogelijk is om zélf een dans te bedenken samen met de kinderen. Voor velen was het een flinke stap om als fysiek voorbeeld voor de klas te staan, ze hebben het lef ontwikkeld om dat te doen. Ook voor de leerlingen was het een nieuwe situatie: hun leraar was niet zoals anders de expert, maar moest nu zélf leren. De kinderen waren enorm enthousiast. Ze hebben ervaren dat dans een middel is om echt iets met elkáár te creëren.”
Op 5 juli konden leerkrachten en leerlingen in De Kleine Willem laten zien wat ze geleerd hadden tijdens het traject. In drie verschillende shifts gaven alle groepen acte de présence; van een ontroerende dans van de allerkleinsten over hoe de zaadjes van bloemen en bomen opgroeien tot een zeer indrukwekkende performance van de bovenbouw over een wereld vol fantasiedieren. Ahnia: “Voor ons was dit een fantastische afsluiting van het traject met Introdans, dat zowel de leerkrachten als de leerlingen echt als een cadeautje hebben ervaren!”